Home » , » Puisi: Bukan Aku Yang Memutuskan

Puisi: Bukan Aku Yang Memutuskan

Written By Pentadbir on Tuesday, February 12, 2013 | 7:38 PM



Bahagian 1 

Masih aku ingat,

Ketika itu aku diheret di celah ribu
Padang NSCRC tempat dituju
di tepi pentas telah tertumpu
ruang jelas jadi kelabu

Lalu,
kelihatan gagah seraut wajah
si songkok senget mula bermadah
mengangkat tangan sambil merayu
bersatulah bangsaku

Itulah Tun Razak
ketika mencari titik pertemuan
memperkenalkan gabungan terbesar rakyat sezaman


Bahagian II

Masih aku ingat,

Sebulan sudah,
 satu cermah di belakang rumah
memaki mencaci penuh fitnah
memekik terlolong sumpah seranah

Dan semalam,
juga di belakang rumah yang kelam
kembali rioh suara menderam
menangkis menepis dengan geram

Bukan aku yang memutuskan

Adhoc Idea:
KetamGila MadCrab
12/02/2013 - 7:24pm
Share this article :

0 comments:

Post a Comment