Home » , » Puisi Lintang Pukang

Puisi Lintang Pukang

Written By Pentadbir on Sunday, August 5, 2012 | 10:45 PM

Bila susah-susah aku dudok sorang-sorang
mengenang dan mengerang
pada sakit yang mendatang
pagi atau petang
tak sempat berpantang berlarang
kerana sakit itu makin garang
meratah tulang belulang

Bila susah-susah aku jalan sorang-sorang
airmata berjurai bergenang-genang
tinggal-tinggalkan yang tersayang
kerana aku tak mahu susahkan orang
yang nanti akan mengenang dan mengerang
meratap pada nasibku yang malang.

nanti,
bila senang aku pulang
aku cerita lagi panjang-panjang
dari pagi sampai petang
supaya yang tersayang tertawa senang
walau sampai terbongkang atau terlentang
kerana ketika itu aku sudah senang
untuk bagi yang tersayang juga senang-lenang

semoga
pada satu petang
anda semua akan terkenang
pada insan ini yang lintang pukang
dan terus tersenyum tenang senang

adhoc idea:
KetamGila MadCrab
2/8/2012 - 12:38pm
Facebook
Share this article :

0 comments:

Post a Comment